torsdag 11 mars 2010

Den sämsta av alla...

är hom som står för själva bloggen.
Livet ger ibland den tiden som skall till och ibland så finns det helt enkelt inte varken ork, lust, inspiration eller möjlighet.

Men se... ibland slår man ned... som en blixt :)
Vet dock inte va jag ska skriva riktigt.
Hade ju en utmaning som gällde energiförbrukning som Eva skrev om nedan.
Jag är den mest fantasilösa människan man klan tänka sig oim jag inte får lite hjälp på traven... och inför utmaning nr 3 kände jag inget sådant. Jag kom helt enkelt inte på var jag skulle skära ned.
I efterhand, efter träffen sist, vet jag nu vikka smååå åtgärder JAG skulle kunna ta till.
Eva tipsa tex om att sänka tempen i frysen en aaaaning.
Värmen i huset kommer inte på tal. Det FINNS helt enkelt ingen värme.
Vi har i genomsnitt 17-19 grader i köket... på morron ligger den i dessa vårtider på ca 15 grader och i sovrummet finns det iiiingen värme alls. Sover i byxor, strumpor, tröja, nattlinne och duntäcke.
Men det är ok. Det jobbiga är bara om man måste hållas i sovrummet. Det funkar inte. Fryser häcken av mig.

Jaja... Tapetserar Eva vann ialle fall hela racet. Hennes familj (läs: hon med piskan på hennes mans rygg) hade sänkt sin energiförbrukning med dryga 200 kWh -om jag inte minns fel... Va Eva?
Då kan ni ju jämföra med mig som lyckades spara hela 4 kWh weeee

Vi får ha kvar våra energimätare om vi lånar ut den till människor runt oss. Så äre nån som vill låna min energimätare ett par veckor så säg till!

Tjing
/Karina

1 kommentar:

TapetserarEva sa...

Du är bra Karina!

Och nu kan ni ju minska massor när ni fått alla bra tips, eller hur!

Kram Eva