onsdag 31 mars 2010

Dåligt samvete...

....ja, för att jag ej hunnit blogga...

När jag handlar...
jag vill säga till kassörskan (för hon vet väl att jag är klimatpilot?!)
-Ja, jag vet att 4 apelsiner inte är helt klimaträtt, MEN, jag har faktiskt knappt handlat någon importerat frukt denna månad...och JA jag glömde kasse men du ser väl att jag köpte matvete??

Som om hon i kassan bryr sig!!

Blev väldigt glad över att ICa-butiken nu har kravbananer att bjuda barnen på när de handlar ihop med mamma eller pappa!!

Det har blivit en "nojja" att läsa var olika varor kommer från, tar en hiskerlig tid att handla.
Som brödet från WASA Delikatess som jag brukar köpa, från Filipstad...eller....när jag började titta och inte riktigt kunde läsa ut VAR brödet bakades ringde jag konsumentkontakten.

- Ja, visst bakas Delikatessbrödet i TYSKLAND, vi har haft fabriken från 60-talet, sa den trevliga telefonisten.
-Jaha, för jag försöker handla klimatvänligt.
-Men brödet som bakas i Sverige reser ju också!
-Ja, fast inte lika långt liksom!

Man lär sig något nytt varje dag, ser fram mot sill i påsk DET är i alla fall klimatvänligt!

//Eva

2 kommentarer:

Beatrice sa...

Favoriten hemma hos oss är Leksands brungräddade (gula förpackningen). En av få svenska knäckebröd och gudagott. Vi har testat många knäcke och återkommer alltid till Leksand. Det är så gott att pålägg är överflödigt =)

Trevlig påsk!

Anonym sa...

Jag lovar att musten kommer från Hammar,och Västerbottenost är det i pajen.Sill får ni också.Köttet i köttbullarna är svenskt.Limpan är hembakad.Äggen är från Stjärnsunds gård.
Men..hur är det med smågodis?????
Välkomna till Mor/mormor/svärmor
GLAD PÅSK