tisdag 23 mars 2010

Bondens buss.



Idag tog jag mig i kragen och lastade in lite halvsjuka barn i bilen (ja, jag vet att det är transporterna när vi åker och handlar som ger mest utsläpp, men jag hade lite andra ärenden också!)och åkte till torget i Askersund där Varubussen är varannan tisdag,kl.9.00-13.00

Där kan man handla kravodlade och ekologiska produkter från lokala producenter.
Man kan hitta:
Lammkött, nötkött, fläskkött, rökt kött, olika korvar, ostar, rökt fisk, grönsaker, rotfrukter, mjöl, bröd, glass, marmelader, honung, tomatdressingar, ägg, saft, sylt mm.

Jag inhandlade lammfärs från Lekeberga gård, potatis Wiktorssons Grönsaker, Ägg och glass från Berga gård & Lyckliga hönan, salladsost-feta från Ostbiten
och kålrötter från Lars o Pia Einarsson utanför Askersund.

Har du inte redan besökt bussen tycker jag du ska göra det nästa gång den är i närheten, klicka här för turlista.

Ha en fin dag i regnet//Eva

Inga kommentarer: