måndag 16 november 2009

Lite som att åka radiobil...


Just nu funderar jag mycket på tid.
tror att jag pratat med nästan alla jag träffat om detta med vad vi gör med den tid vi har.

Ibland känns det som att åka radiobil, man hoppar i och sen knuffas man runt utan att ha någon koll på färdriktningen.
Det kan ju va rätt kul ett tag, men man kommer ju just ingenstans!

Nu jobbar jag med att hitta tidstjuvarna och byta ut dem mot saker jag vill göra.
PLANERA OCH STRUKTURERA...Låter tråkigt men för mig är det nog vad som måste göras.

Ja, det var allt jag ville säga för tillfället.Lev väl!//Eva

1 kommentar:

Unknown sa...

Här kommer recept på morotstapenade som bidrag till "den perfekta julen". Gjord av säsongens närodlade grönsaker och passar bra till brödet på julbordet. Receptet kommer ursprungligen från Klaus Ekkocafé i Uppsala och mängderna av de olika ingredienserna är ungefärliga - ändras efter tycke och smak!

Skala och gör stavar av morötter (5-6 st). Rosta dem med lite olja (t.ex. kallpressad rapsolja) och torkad timjan i ugnen (175 grader) tills de blir mjuka. Kör dem i mixern och blanda med riven smakrik ost (2-3 dl), pressade vitlöksklyftor (2 st), salt, peppar och lite chilipeppar. Bland i olja till konsistensen blir lite krämig.

Hoppas att det smakar bra
Johanna