torsdag 3 september 2009

Ny skrivbok, Ny era i livet...

Så är jag. Köper faktiskt alltid en ny fin skrivbok/anteckningsbok när jag skall påbörja nåt nytt i mitt liv. Denne gång är inget undantag.
Jag hittade en jätte mysig inbunden skrivbok i A4 strl på en bokhandel vis Stortorget i Örebro.
Den har sån dära tygklädd yta och är olinjerad och sådär fint mossgrönt som jag älskar.

Sen är det präglad MIN BOK på framsidan.

Blir nog inte boken om mig utan det kommer fyllas med kvitton, tankar, utmaningar, siffror av vägd mat, vägda sopor, och vägd Karina... ja jag måste ju se om detta år kommer påverka mig som person oxå... att ändra sina inköp till klimatsmarta inköp antar jag betyder att man inte köper snask och sånt?

Nå. Iaf kan jag starkt rekommendera detta för er andra Klimatpiloter/Skuggpiloter. Att gå till bokhandeln och välja ut en särskild anteckningsbok för just detta år som skall komma...

Det känns så underbart att sitta där med en hel tom bok och inte veta om man nånsin kommer skriva en ende truttelut i den eller om den kommer va nästan tom efter ÄNNU ett tappert försök att va 'en sån som skriver dagbok'

Kanske kan kännas oklimatsmart att störta ut å köpa in en tom bok när man kan rafsa ihop kasserad papper från lådan bredvid skrivaren på jobbet men ja... kan iaf säga att boken var FCS märkt :) Bra va?
Well... Nu skall jag krama min bok en stund och sen lägga upp en stradegi för hur jag skall lägga upp strukturen i boken så det blir ordning.


/Karina -klimatpilot i samhällets tjänst

1 kommentar:

Anonym sa...

bra start