tisdag 8 september 2009

Då var man igång.


Allt har väl en inkörs period antar jag men jag är aningens förvirrad och liiite stressad eftersom det är en del nytt att lägga på minnet... och jag som iförväg inte lägger särskild mycket på minnet... hur skall detta gå?
Först är det att hitta ett bra sätt att mäta detta med hur man åker med bilen. Har skrivit upp på olika papperslappar sen i söndags och jag minns inte vart jag lagt dom olika lapparna *host*
Sen 'kom jag på' att jag ju kunde läsa av trippmätarn nu och sen en gång till när dom 8 veckorna har gårr *smart tjej... det kunde väl vikken kotte som helst läsa sig till på pappret vi hade fått från 'damerna som håller i saker och ting'
Jaja... nu skall jag sätta mig ned och försöka tänka efter vad jag åkt sen söndag.

Sen är det detta med kvitton...
Idag var jag tvingad att gå till bokshoppen och införskaffa en liten kassabok. Detta för att försöka få nån typ av ordning i kvittokaoset. Skulle bli lite lättare om jag inte handlade så fasansfullt mycket... fast jag blir så... glad av att handla :)
Well... har väl nån ursäkt för min shoppingrunda här om dan. Barnen behövde nya täcken... vuxentäcken och det köper jag INTE på loppis.
Sen 'behövde' vi lite annat smått å gott... Lilla Zion fyller tre år på torsdag och han ska ju oxå få nåt lixom *ser oskyldig ut*
Jaja... det var ju inte det som var poängen med kvittosamlandet, att jag skulle skärpa mig. Det var väl för EFTER dessa 8 veckor av kvittosamlande som jag måste skärpa mig?
Rolle, min man, tycker att det är alldeles förträffeligt med kvittosamlandet för då ser han vad det är jag gå å handlar hela tiden :)
Alltid är det bra för nån eller hur?

Har iaf börjar spana runt lite var det finns bra och billiga basvaror att köpa.
Såg att IKEA faktiskt har ett riktigt bra urval av eko varor till ett ok pris! I Örebro finns det vid restaurangen. Kolla där nästa gång ni har en oklimatsmart shoppingdag på IKEA. Det kan ju alltid lätta samvetet en ANING om man köper in lite fina ekovaror oxå :)
Dom har förresten hela bönor kaffe där oxå. Det är märkt med UTZ Certified. Det är iaf så att det är en light variant på Rättvisemärkt och dessutom tänker dom på miljön under odling och produktion av kaffet.
Vet inte om det riiiiktigt håller hela vägen till ett klimatsmart val, men det kändes ganska bra iaf :) 19 kr för 250g omalta bönor!

Mmmm. Nu skall jag lägga in tre nya kvitton som tillkommit. Skall dessutom fixa lite i MIN BOK som jag ju köpte bara för detta projekt. En plastficka skall limmas fast och sen skall jag nog dekorrera kassaboken lite. den ser myyycket trist ut just nu. Och det skall ju va rolit att samla kvitton vänner... eller hur? *låter övertygande*

Natti!
/Karina -en klimatpilot i samhällets tjänst

Inga kommentarer: