onsdag 19 maj 2010

Utmaning nr:6


Iden till denna utmaning kommer från Gröna Bilister som tillsammans med sjukgymnastförbundet har en kampanj som heter "Inte bilen under milen"
Syftet är att göra Sverige både renare & rörligare.

Vi har 9 km(!!) in till Askersund, måste nog mäta igen kan det vara lite längre tro!?
Och 1 km till dagis.
Så i morse var det bara att ge sig iväg lite tidigare än vanligt med Felix(2.5 år) i cykelstolen och Ludvig(6 år) gående bredvid.
Det är en rätt trafikerad väg utan vägren eller cykelbana så att låta en 6-åring cykla där är för mig uteslutet.
Dessutom vill jag ju ta mig hem så snabbt som möjligt till mitt arbete, jag har tapetserarverkstad hemma, så cykel fick det bli.

Det är så lätt att va klimatvän när det är varmt & solen skiner & barnen är glada.
Dagarna med ösregn och sura barn, i dubbel bemärkelse, kommer göra att jag "syndar" och tar bilen, lika bra att inse det redan nu!

Kanske en el-moppe med flak vore något för en småbarnsmamma...kunde till och med köra små möbler med den...hmmm!?



Är det nån som vågar hänga på denna utmaning, måste ju va toppen för sommarfiguren också!

fortsättning följer.....//Eva

2 kommentarer:

Tapetsör Sofia Fackler sa...

Häromveckan när jag hämtade barnen på dagis kom en annan mamma och hämtade sina - med häst och vagn! Det kanske vore något för er, Eva! Ha det gott!

Anonym sa...

Bra ide Sofia, o så får man ju gödsel så man kan göra en kanon kompost! Och vilken hit att hämta möbler med häst o vagn;)

Ha det fint//Eva