måndag 26 april 2010

Baka eget bröd?

Fick en fråga idag om man borde baka sitt eget bröd eller om det är mer klimatvänligt att köpa i affären, med tanke på att det drar ström när ugnen står på m.m?

Har förövrigt en ständig kamp med mitt samvete när det gäller kravbananer. Härom dagen fanns det två sorters bananer av samma märke på Netto. (Fyffes) Dels fanns det kravmärkta i påse och den andra varianten var Fyffes utan påse. Båda sorterna var från samma land. Den ända skillnaden jag kunde se var priset. Kan man lita på att de märkta verkligen är bättre än de omärkta i fall som det här?
/Jennie

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är så glad att du skriver!Vet att du har mycket nu.

Jag tror på "egetbakat".
Du vet ju vad som är i och även om övriga ingredienser oxå fraktas så blir det ju inte samma volym o förpackningar som "köpebröd"

Och doften..mmm.Har ett riktigt bra SNABBT recept jag kan dela vid tillfälle.

Lev väl//Eva