måndag 2 november 2009

Vad har jag köpt egentligen?

Hej allihopa,
Jo, nu börjar sanningens minut närma sig! Vad har man köpt egentligen?!
Även om jag ännu inte har blivit helt "kravmatsövertalad" så tar jag mig i alla fall en funderare vilka varar jag har att välja på och på vilka sätt de påverkar vårt mitt klimat. Ett steg i rätt riktning hoppas jag.
Idag har Tvärsnytt varit hemma och besökt oss. Blir lite flamsig i sådana situationer, men jag hoppas att något av substans kom fram.

Om någon kan motivera mig att handla mer kravmärkt så blir jag jätteglad. Varför betala så mycket mer?

Hjärtliga hälsningar från Jennie

3 kommentarer:

TapetserarEva sa...

Hej där! Nu får man ju sitta klistrad framför TV:n...när kommer inslaget,vet ni det?

Och jag har också börjat att tänka mer på vad jag stoppar i matkorgen.
Och vi har ju inte fått nån matutmaning än...det måste ju båda gott.Ha det bra tills vi ses//Eva

Tant Trassel sa...

vet inte om man vill veta va man handlar eg... :)

Anonym sa...

Hej Jennie!
Igår pratade jag med min vän Bodil på SVT som jobbar med sajen "ställ om". Väl inne på sajten hittade jag dig och tjejerna! Härligt! Tillsammans kan vi göra något bättre! Såg sedan att jag kände igen flera av klimatpiloterna. Det ska bli roligt att följa er!
Hälsar Anette Müntzing